student-849822_1920

Când munca devine dependență

Dependența de muncă este o adevărată afecțiune de sănătate mintală. Ca orice altă dependență, dependența de muncă este incapacitatea de a opri un comportament. De multe ori provine dintr-o nevoie compulsivă de a atinge statutul și succesul sau de a scăpa de stresul emoțional. Dependența de muncă este adesea dată și de succesul în muncă și este frecventă la persoanele perfecționiste.

La fel ca dependentul de droguri, o persoană cu dependență de muncă obține o mare satisfacție din muncă. Acest lucru îl determină să repete comportamentul care dă atât de mare satisfacție. Este posibil ca persoanele cu dependență de muncă să nu poată opri comportamentul, în ciuda modurilor negative în care le este afectată viața personală sau sănătatea fizică sau mentală.

Simptome

Într-o cultură în care se laudă munca asiduă și se așteaptă deseori să faci ore suplimentare, poate fi dificil să recunoști dependența de muncă. Oamenii cu dependență de muncă își vor justifica adesea comportamentul explicând de ce este bine să lucreze mult. Ele pot părea pur și simplu angajate în munca lor sau în succesul proiectelor lor. Cu toate acestea, ambiția și dependența sunt destul de diferite.

O persoană cu dependență de muncă se poate angaja în muncă compulsivă pentru a evita alte aspecte ale vieții sale, cum ar fi problemele emoționale sau crizele personale. Și, similar cu alte dependențe, persoana se poate angaja într-un comportament necunoscând efectele negative pe care le provoacă dependența.

Simptomele dependenței de muncă includ:

  • ore lungi la birou, chiar și atunci când nu este nevoie
  • pierderea somnului pentru a te angaja în proiecte de muncă sau a termina sarcinile
  • obsesia succesului profesional
  • teamă intensă de eșec la locul de muncă
  • paranoia cu privire la performanțele legate de muncă
  • dezintegrarea relațiilor personale din cauza muncii
  • atitudine defensivă față de ceilalți cu privire la munca lor
  • utilizarea muncii ca modalitate de evitare a relațiilor personale
  • munca drept compensație a sentimentelor de vinovăție sau depresie
  • munca pentru a evita gestionarea crizelor precum moartea, divorțul sau probleme financiare

Diagnostic

Scala Bergen Work Addiction Scale este utilizată pentru a identifica dependența de muncă. A fost dezvoltat de Universitatea din Bergen și este acceptat în comunitatea medicală. Scara măsoară mai mulți factori, inclusiv frecvența cu care anumite aspecte se aplică vieții tale.

 

Aceste elemente sunt măsurate pe o scară de la 1 la 5:

 

  • niciodată (1)
  • rar (2)
  • uneori (3)
  • des (4)
  • mereu (5)

 

Propozițiile pe care ți se poate cere să le evaluezi includ:

 

  • „Te gândești la modul în care poți elibera mai mult timp pentru a lucra.”
  • „Lucrați pentru a reduce vinovăția, neputința, depresia și anxietatea.”
  • „Vi s-a spus să vă reduceți timpul de lucru, dar să ignorați aceste cereri.”
  • „Îți petreci mult mai mult timp lucrând decât intenționezi inițial.”
  • „Devii stresat când nu ești capabil să muncești.”
  • „Reduceți importanța hobby-urilor, a activităților distractive și a fitnessului în schimbul unui timp mai mare de lucru.”
  • „Lucrezi atât de mult încât ți-a afectat negativ sănătatea.”

 

Cercetările legate de scara publicată în Scandinavian Journal of Psychology indică faptul că dacă răspunzi „des” sau „întotdeauna” la cel puțin patru dintre aceste articole, e posibil să fii dependent de muncă.

 

Opțiuni de tratament

Dacă ai dependență de muncă, este posibil să nu ai nevoie de același nivel de tratament ca cineva cu dependență de droguri. Cu toate acestea, este posibil ca inițial să ai nevoie de un program de terapie pentru a gestiona comportamentul.

În timp ce un program de reabilitare este mai frecvent în dependențele de droguri și alcool, dependențele severe de muncă pot fi, de asemenea, ajutate de această abordare intensivă.

Dependența de muncă poate rezulta dintr-o problemă de sănătate mintală coexistentă, cum ar fi tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC) sau tulburarea bipolară. Dependența ar putea provoca, de asemenea, probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia.

Din aceste motive, poate fi util să faci o evaluare a sănătății mintale. Un expert în sănătate mintală poate ajuta la proiectarea unui plan de tratament. Planul va aborda dependența și orice probleme de bază. Terapia individuală și chiar medicamentele ar putea ajuta la controlul impulsurilor, anxietății și stresului.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

clinica-aliat-suceava.ro aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie.

Vă putem ajuta?

Contactaţi direct clinica

Telefon: 0744 285 178 / 0720 863 222
E-mail: contact@clinica-aliat-suceava.ro